Урок-гра «In the intellectual cafe» (7 клас)

Урок-гра «In the intellectual cafe»
Цілі:
-         повторити раніше вивчену з теми лексику й закріпити нововведену;
-         розвивати навички всіх видів мовленнєвої діяльності учнів;
-         розвивати творчі здібності учнів, прагнення до самовдосконалення і вміння само реалізуватися, розвивати пам'ять, спостереження, логічне мислення, удосконалювати навички діалогічного мовлення у рольовій грі, розвивати вміння;
-         знаходити й відбирати інформацію з тексту «Fast food», розвивати здатність мовного самоконтролю. Виховувати гігієнічні навички та вміння поводити себе у кафе, прагнення вести здоровий спосіб життя і правильно харчуватися, вміння накрити стіл та приготувати страви.

Тип уроку: рольова гра «In the intellectual cafe»
(творче застосування знань та вмінь)

Обладнання: картки зі словами і виразами з теми для повторення, вислів, меню, картки з написами назви кафе, теми девізу, а також для окремих видів діяльності  на уроці «Snake, Scrambled dialogue», матеріали для гри «світлофор», картинки з наборами їжі (H, U), книга «Table manners», скатертини, вази з квітами, набори овочів і фруктів, куплених продуктів харчування, кошик, мікрофон, плакат «Customers service area», скотч, стікери, атрибути сюжетно рольової гри.

Quote «On the continent, people have good food
in England people have good table manners»

George Mikes, writer, humorist


Procedure:
I. Greeting:
Good morning. Glad to see you.
(Red, yellow, green and blue).

II. Aims:
T: Children, do you know why, I am in a good mood? Because, the topic of our lesson is «Eat the right food»
By the end of the lesson:
-         you’ll improve your skills in listening, speaking and reading;
-         you’ll be able to use active and passive knowledge of vocabulary;
-         you’ll be able to order meals if you are eating out;
-         you’ll be able to have a great peace of creative work, a great fun and pleasure;
-         you’ll be able to participate in common conversational exchanges about the topic of the lesson;
-         you’ll know the spoken language;
-         you’ll see and listen the project work.

III. Main part.
Warm up:
T: Imagine that we are in a food – train that is going to the «Food country». How does the train go?
-         Chuh – Chuh – Chuh?
Well, repeat after me: the chant

         Eggs and salt (3p)
        Orange and apples (3p)
        Bananas and cheese (3p)
        Sandwich and cakes (3p)
        Ham and pizza (3p)
S-w-e-e-t-s!
T: OK. I need an assistant. Who wants to help me? Lets make the mind map: What kind of meals do you know? When and where do we usually have meals? (на дошці mind map)

Group work: «Traffic light diet»
T: Traffic is too difficult and dangerous so you have to be careful and attentive. Match the parts of the words and make up your colour of traffic light diet.

(The captains of each group make up the traffic light diet on the blackboard)
( В цей час повторюємо вивчені ЛО, на дошці)

Role play «In the café Mr. Eater»
T: What a lot of customers! Glad to see you!
I’m a manager of this café. I with you creative pleasure appetite and our guests will be our jury. Our jury will count your intellect calories in our cafes courses. You’ll get intellect calories as more as you eat. So, be very active.
Waiter: Welcome to our intellectual café Mr. Eater. (І гр. виходить, а потім заходить) 

Dialogue:
Waiter: Good morning! How many are you?
Customer: We are five.
Waiter: Would you like a table by the window?
Customer: Yes, pleas, but do not close to the door.
Waiter: This way, please! (показує дорогу до столика)
             Would you like anything to drink?
Customer: Yes, pleas.
Waiter: Here is the menu (дає їм меню, читають).

MENU

I.                   STARTER: SNAKE RIGHT FOOD. (Повторення їжі за картинками)
II.                DRINK: Game: «Snowballs», «I like…»
III.             SALAD: «FANTASY» (повт. to beat, to chop, і т.д)
IV.            THE MAIN FIRM COURSE: «BELIEVE IT OR NOT»
Д.з. читання тексту ланцюжком
Вправа «Believe it or not» (із сигнальними картками)
Відповіді на запитання після тексту
V.               COCTAIL «MUSICAL RELAXATION»
VI.            THE 2-ND COURSE: «ALWAYS SOMETIMES NEVER»
(КОРЗИНА З ПРОДУКТАМИ)
HEALTHY UNHEALTHY
VII.         DESSERT: HOW TO BE FIT?
1.     QUEST
2.     ПРИСЛІВ'Я
VIII.      ICE-CREAM PROJECT
IX.            TEA: CORRECTOR (ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ)


I think its high time to review your knowledge of table manners: Lets make a book «Table manners»
 - What is the 1-st rule before you having meals
   (Wash hands)
   (Eat fresh food)
   (Eat the right food)
-         Table manners (повторюємо)
-         How to lay the table
-         Картопля – пюре



Game «Selection the menu»
(Yes, no)
1)    It is useful to eat too much sweets and cakes.
2)    Its necessary to have meals 16 times a day.
3)    You must eat healthy food more than unhealthy.
4)    You must eat vegetables and fruit, because they have a lot of vitamins.
5)    It necessary to drink coffee 3 times a day.
6)    You mustn’t have breakfast before school.
Good.

Menu
1. Starter. Game «Snake»
Find the names of fruit and vegetables and write them down.
2. Drink. «Snowballs» «I like» (in a chain)
I like cakes, apples…
3. Salad. «Fantasy»
 - повт. сл «to beat, to chop, to squeeze…»
 - написати на листочках
4. The main firm course «Believe it or not»
1 – чит.тексту ланцюжком ст. 40. В.1
2 – впр. «Believe it or not» із сигнальними картками
3 – відповіді на запитання після тексту с.41








Believe it or not
1)    We eat half a ton of food a year. (+)
2)    The 3 words that people accociate with food, which is not good for people are: fast food, finger food, junk food and finger food. (-)
3)    Fast food is a part of modern day life. (+)
4)    Finger food can be eaten without forks and knives. (+)
5)    Fast food is very healthy food. (-)
6)    Junk food is very unhealthy food. (+)
7)    A person needs minerals, proteins, vitamins and fats to regulate body functions. (+)
5. Cocktail: «Musical Relaxation»
Фізкультпауза: «Head, shoulders…»
6. The 2-nd course: «Always, Sometimes, Never»
(корзина із продуктами)
-         You can always eat (drink)…
-         You can eat (drink)…sometimes.
-         Never eat (drink)…
7. Dessert: «How to be fit?»
1) What does it mean to be fit?
- Eat well! Eat healthy food.
 - Exercise regularly.
 - Keep your clothes clean and change them regularly.
 - Take care of your body. Keep it clean and healthy.
 - Sleep more – go to bed earlier.

      


2) Proverbs:
 - tastes differ. (о вкусах не спорят)
 - eat with pleasure, drink with measure. (їж досхочу, пий в міру)
 - we eat to live, but we don't live to eat
 - Early to bed, early to rise make a man healthy, wealthy and wise
( хто рано встає, тому Бог дає)
8. Ice-cream Project: «The fast food and Healthy food show»
Д.з написати твір: «Eat the right food»
9. Tea corrector: підведення підсумків і оцінки.
Children: Our lesson is over. What did you like (dislike). Draw your faces: and stick them in over.
J C.S.A.

Surprise: take this healthy food.

Комментариев нет:

Отправить комментарий